poniedziałek, 14 kwietnia 2014

760 lat Bytomia!

Na ten rok przypada święto jakim jest 760-lecie lokacji Bytomia. W 1254 Bytom otrzymał prawa miejskie, a więc w obliczu prawa stał się miastem, a co za tym idzie otrzymał różne przywileje, dobrze wpływające na rozwój miasta. Mało kto wie, ale nasze miasto jest starsze nawet od Krakowa.

Nie sposób nie słyszeć o tym wydarzeniu bo dzieję się naprawdę wiele. I co najlepsze, to dopiero początek! Przewidziane jest sporo wydarzeń z tym związanych.

Jestem uczniem więc powiem o tym co najbliższe memu sercu. Słyszę o konkursach, które są organizowane w każdej szkole z okazji tego wydarzenia, oglądam wystawy, obrazy i fotografie tworzone przez tych młodszych, ale równie zdolnych. Wiele osób angażuje się w to wydarzenie i nie zwalnia tempa. Spodobał mi się szczególnie konkurs fotograficzny organizowany przez II LO gdzie tematem przewodnim były zabytki i architektura Bytomia. Spróbowałam również swoich sił i zajęłam podium wysyłając zdjęcia "Strażnika Bytomia" czyli naszego popularnego smoka.






Bardzo się cieszę z książki jaką dostałam. Jest wspaniale napisana, zawiera w sobie gotowe wycieczki jakie można samodzielnie pokonać używając jej jako przewodnika. Najbardziej cieszy mnie, że jest o mojej dzielnicy.







1 komentarz:

  1. Jeśli chodzi o książkę, to rzeczywiście bardzo ciekawa publikacja. Po za tym gratuluję dobrej pozycji na podium :)

    OdpowiedzUsuń